Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Hayat Bilgisi dersi etkinlik örnekleri - 1 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Hayat Bilgisi dersi etkinlik örnekleri - 1

B.2.19.Aile içinde görev paylaşımına katılmaya istekli olur ve üzerine düşen görevi yapmaktan mutluluk duyar.

Haftasonu ya da bir haftalık “ev dedektifi gözlem formu”nun doldurması. İkili paylaşım/karşılaştırma yapma. Sınıf grafiğinin oluşturulması (aynı zamanda aynı işi aynı şekilde yapan kişiler-neyi değiştirmeliyiz ya da güzel olanı bulmak için de kullanılabilir)

Kim

Kiminle

Nerede

Ne yapıyor

Ne zaman(sabah/akşam/öğle)

Düşünceler

(sence ne olsa daha iyi olurdu? / bu işi yaparken o ne hissediyor olabilir?)

Örn: Annem

Tek başına

mutfakta

Yemek yapıyor

akşam

 

Babam

benimle

salonda

Televizyon izliyor

akşam

 

 

Küçük grup çalışmalarıyla seçilecek durumların (anne/baba/kardeş cephesinden) canlandırılması. Canlandırmalar sırasında kilit noktalarda öğretmenin doğaçlamayı durdurarak yardımlaşmanın olmadığı noktalarda tek başına kalan kişinin iç sesinin izleyenlerce söylenmesi. (sence gerçekte içinden neler geçiyordur, söyleyemediği şeyler nelerdir?)

Kendi aile içi görev anayasasını oluşturması.  (ben kiminle nerede ne zaman ne yapacağım)

B.2.18 Ailesindeki yardımlaşmayı gözlemleyerek aile içinde üstlenebileceği görevlerle ilgili yeni fikirler üretir.

“Bir elin nesi var iki elin sesi var” atasözü adam asmaca oyunu şeklinde çocuklara buldurulur.

Anlamı paylaşılır. (başarıya ulaşmak için birlik olmak gerek –TDK)

“Zoom” oyunu oynanır. “Zoom –Istvan Banyai” Resim içinde resim biçiminde sıralı 30 resimden oluşan bir kitaptır – ben de yalnızca 15 tanesi var- Resimler öğrencilere dağıtılır. Ve resimleri sıralamaları istenir. Birlikte çalışmazlarsa sıralamayı yapmaları olanaksızdır. Birinin diğerini tamamladığı vurgulanır.

 

Evde birlikte yapılmazsa olmayacak olaylar ya da aile bireylerinin birbirlerini tamamladıkları olaylar listelenir.

 

Aile teşekkür belgesi oluşturma – ana hatları belli çocukların kendilerinin süsleyeceği bir tasarım olabilir. Her çocuğa beş tane verme bir hafta içinde aile içi gördüğü yardımlaşmalarda kişilere -bir tanesini de kendisine-sertifikayı vermesi. (Sevgili annem/ben…Sana teşekkür ederim. Açıklama: kopan düğmemi diktin./kardeşimin ödevlerine yardım ettim  Tarih adsoyad)

 

 

 

B.2.17 Evde uyulması gereken kuralların belirlenmesine katkıda bulunur

 

 “Hareketi Kim Başlattı?” oyunu. “Öğrenciler halka şeklini alır. İçlerinden biri ebe olarak dışarıya çıkar. Diğerlerinden biri de lider olur. Ebe, lideri bilmemektedir. Lider grubun yapacağı hareketleri başlatır. Ebe de lideri bulmaya çalışır.”

Öğrencilerin oyuna yeni kurallar ekleyerek ebenin işini zorlaştırması sağlanır. Ekledikleri her yeni kuralla oyunu daha iyi nasıl oynadıkları, birlikte hareket ettikleri zaman ve herkes kuralı anlayıp uyguladığında oyunun zevkli olup olmadığı tartışılır.

 

Öğretmen, öğrencilere bir dakika için istedikleri her şeyi yapabileceklerini söyler. Bir dakikanın sonunda “Yürü, zıpla, dur, arkadaşına sarıl, ellerini birbirine vur” gibi yönergeler verir. Bir dakikalık kuralsızlık durumu ile ilgili öğrenci görüşlerini alır. Kurallara uyularak yapılan etkinlik ile kuralsızlık durumunu karşılaştırmalarını öğrencilerden ister. Kuralsız oyun ve kuralsız yaşamın olamayacağı vurgulanır.

 

Küçük gruplarla 6-7 madde evdeki kuralları yazmaları istenir. Kurallar birleştirilip herkes en sevdiği/önemli bulduğu ve/veya uymakta zorlandığı kuralın yanına adını yazar. Sınıf kurallarıyla benzerlik/farklılıkları tartışır. Aynı isimleri yazanlar bir araya gelir. Her grup seçtiği kuralın olmaması durumunu doğaçlar. 

Gazeteden kestikleri harflerle “evimizin kuralları” posteri oluşturulur.

Ailesiyle katıldığı özel gün kutlamalarında mizahı kullanır.

 

Doğum günü, bayramlaşma, düğün, doğum, anneler günü, babalar günü vb fotoları gösterilir.

Sınıfça birine karar verilir. Fotoğraf okuma soruları yanıtlanır.

Bu insanlar kim? Ne yapıyorlar? Neredeler? Fotonun görünmeyen bölümlerinde neler oluyor? Burası nasıl kokuyordur? Sıcaklık nasıldır? Saat kaç, hangi mevsim? Bu insanlar arasındaki ilişki ne olabilir? Hangi duyguları gözlemliyorsun? Bu fotoğrafı kim çekmiş olabilir? Sence bu güzel bir foto mu, sen olsaydın nasıl çekerdin(hangi ışık ve açıyla)?

Bu foto çekilmeden önce ve sonra neler olmuş olabilir?

Küçük gruplar oluşturulur. Fotoğrafın çekilmesinden 5 dakika, 5 saat, 5 gün önce ve sonrasında ne olmuş olacağının oynanması istenir. Oyunda esprili, şakacı, sürpriz yapmayı seven vb. rol kişilerinin olacağı söylenebilir.

 

Aileden kim için doğum günü partisi hazırlamak isterdin? Bu nasıl bir parti olurdu? Hangi anın fotoğraflanmasını isterdin? Yanıtlar. Arkadaşlarından oluşturduğu aile modeliyle pozu ayarlar, fotoğrafı çeker.

 

Doğum günü, bayramlaşma, düğün, doğum, anneler günü, babalar günü vb. özel zamanlarda çekilmiş fotoğraflarından albüm hazırlamaları istenir. Öğretmen de kendi albümünü hazırlar.

 

 

Ailesiyle birlikte eğlenmenin aile bireylerine katkılarını açıklar bunun için planlar yapar düşüncelerini etkili bir biçimde sunar.

 

Bütün aile birlikte en son ne zaman, ne yaparak eğlendiniz?

 

Üç yada dört tane aynı cins(farklı büyüklüklerde) hayvan kuklası.

Gruplar kuklalara isim verirler, aile içi ilişkiyi tanımlarlar(anne, baba, kardeş, kuzen, amca, teyze, anneane vb) aile ile geçirecekleri bir gün planlamaları ve kukla tiyatrosu olarak sunmaları istenir (piknik, parti, sahilde bir gün,  kamp vb.)

 

Kendi ailesiyle birlikte eğleneceği bir ortam planlar, karikatür (konuşma balonları) olarak çizer, ailesine teklifini sunar.

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...